Meridián 3-1-2 gyakorlatok

Kezünkben az egészségünk!

"3-1-2 ne hagyd el magad!

Vedd kezedbe saját sorsodat.

Életed így meghosszabbítod,

betegséged magad gyógyítod.

Rajta hát, add tovább.

Szeretettel add tovább

ezt a nagy csodát.

Száz évig élj...”



Éneklik országszerte a 3-1-2 meridián torna lelkes gyakorlói. Egyre nagyobb szűkség van erre, mert mostanában nem csak a betegek, de az orvosok is egyaránt kiszolgáltatott helyzetbe kerültek.


Dr. Eőry Ajándok biológus professzor és orvos a Máltai Szeret szolgálat Mentő orvosa, hajléktalanok önkéntes gyógyítója hozta el számunkra Kínából a Zhu Zhong Xiang prof. által kifejlesztett gyakorlat sort. Ő is úgy tartja, hogy mi magyarok a hunok leszármazottai vagyunk. HUNGÁRIA!

A mozdulatok érintik a legfőbb meridiánokat (akupunktúrás energia vezetékeket) amiben áramlik a mindent átható, egyetemes életerő, a Csi.

Amikor ez az energia akadálytalanul áramlik az ember elégedett és boldog. Nekünk nincs más dolgunk mint felcsiholni ezeket az energiákat.

Ere utal sok magyar igénk kezdődik ezzel a csi szótaggal.. (csinál, csiszol, csipeget, csikorog, csilingel, csipog, csi- csíja..


A "3" arra utal, hogy három kiemelt akupresszúrás pontot kell az energiát felcsiholni.

Az "1" hasi légzést amit még a gyerekek ösztönösen tudnak nekünk pedig tudatosan kell végezni naponta, hogy automatikussá váljon. Így spontán gyógyul a magas vérnyomás, idegfeszültség, álmatlanság. Gyógyul a máj, az epe betegségeit, gyomorfekély.. gyógyulhat a cukorbetegséget és az ideges gyomorpanaszok.

A "2" a lábaink erejét fokozza: combizmaink erőteljes mozgatása, helyben guggolással.

Nem kell más tenni, min naponta 2x15 percet csippenteni a drága időnkből a még drágább egészségünkért.

A gyakorlatsor ingyenesen tanulható és tanítható. A 3-1-2 Meridián torna vezető képző pedig elvégezhető, az Egészség Biztonság Alapítvány szervezésében.

http://www.egeszsegbiztonsag.hu/,

vagy www.312.hu


Szerda reggel 10:00 TELKI

és kedd du. még alakulóban valószínű a jóga előtt.



Időpont és hely egyeztetés: Köveskuti Tünde 06302126952




Alapgyakorlat

A 3-1-2 meridiántorna alaplépéseinek sikeres begyakorlásához  Jelen esetben, csak három meridián pontot fogunk masszírozni, megtanuljuk a hasi légzést és a mélyguggolást. 

Fontosnak tartjuk a megfelelő hatás elérését, ezért javasoljuk, hogy az adott pontot ne tartósan nyomkodjuk, hanem ritmusosan 3-4 percig, ameddig egy zsibbadáshoz hasonló, feszült érzést érzünk az adott pont környékén, a közeli testrészen szétáradva. Természetesen levágott körmökkel, lehetőleg tiszta és meleg kézzel masszírozzunk.

 

A visszereket, esetleg a vérzékeny és gyenge testfelületeket óvatosan kezeljük, körültekintően, nagyon lágyan érintsük vagy óvatosságból hagyjuk ki. Továbbá a gyulladt bőrfelületet, vagy nyílt sebet, friss varratot  ne érintsünk! 

 

Lehetőleg 20-23 Celsius hőmérsékleten végezzük a tornát, öltözzünk be megfelelően. Időhiányban, vagy ágyhoz kötött állapotba, akár takaró alatt reggel felkelés előtt, ill. este elalvás előtt is elvégezhetjük a pontok nyomkodását, a hasi légzés kifejezetten alvássegítő hatású. 

 

A pontok energetikailag erősítik az egész szervezetet, izzadás egyáltalán nem szükséges az eredményességhez. A testpozíciók és a masszírozási technikák helyes kivitelezése érdekében javasoljuk a kisfilmek többszöri megtekintését. 

 

A terápiát gyengéden, lendületesen és ritmusosan végezzük. Az önkezelés alatt érintjük a meridiánpontjainkat, aktiválva az energiacsatornákat, felszabadítva az öngyógyító erőket. Egyensúlyt teremtünk testi és lelki szinten, harmónizáljuk a biológiai, élettani és energetikai folyamatokat, segítjük a sejteken belüli homeosztázist.  

Kérem, tegye meg Ön is az első lépést egészségének megóvásáért!  Ne féljen kipróbálni egy olyan dolgot, amit önmaga és saját sorsa jobbá tételéért tehet. Egészségi állapotának javulása környezetére is jobb hatást gyakorol, valószínűleg megtanulhat az életvitelében értékesebben gondolkodni saját magáról. Körültekintőbben, sokkal tudatosabban éli majd életét ezután.

Amennyiben Ön mozgásában korlátozott, vagy ágyban fekszik, kérjen segítséget hozzátartozójától vagy ismerősétől, hiszen a gyakorlatokat ülve vagy fekve is elvégezhetik.

 

Ha "makk egészségesek" vagyunk, akkor is érdemes a rendszeres végzése, lehetnek nehezebb napok az életünkben és a torna tökéletesen helyreállítja a test-lelki gyötrődést okozó depressziós állapotot, feloldja szervezetünkben elraktározott stressz okozta feszültségeket, segít regenerálódni, feltöltődni, ellazulni, immunrendszerünket erősíteni.

 

Szabadidejével gazdálkodva, mindössze napi 15-20 percben, kortól függetlenül reggel vagy este, igény szerint akár naponta egyszer, kétszer, háromszor is gyakorolhat, továbbá különösebb nehézség nélkül megtaníthatja családtagjainak, ismerőseinek.

Kérem tartsa be a fokozatosságot!

 

Függetlenül attól, hogy Ön ülve, állva vagy fekvő helyzetben végzi az alapgyakorlatot ügyeljen a következőkre:

Mindig vegye figyelembe az aktuális egészségi és fizikai állapotát és csak annak megfelelően terhelje szervezetét!

        A napok eteltével tapasztalatot fog szerezni és így felmérheti saját maga állóképességét.

        Próbáljon a gyakorlat alatt egyenletesen és szabályosan lélegezni, tehát törekedjen a megfelelő be és a kilégzésre.

        Amennyiben szédül vagy kifullad, illetve egyéb kellemetlen problémája adódik, kérem pihenjen vagy hagyja abba az aktuális tornát és esetleg egy későbbi alkalommal végezze el újra a gyakorlatokat.

        A tornát részben vagy egészben az egészségi állapotának, terhelhetőségének megfelelően, biztonságban végezze.

        Ügyeljen a vérnyomására, a vércukor szintjére és a testi biztonságára.

        A tornát csak saját felelőségére végezze, amennyiben ön mozgásában akadályoztatott, fekvő beteg, mozgás korlátozott, gyengén látó,... stb. kérem, kérjen felügyeletet és segítséget egy másik személytől. A torna végzése során keletkezett egészségromlásért nem vállalunk felelőséget!

        A torna után igyon vizet/folyadékot. (Lehetőleg a napi életvitele során igyon megfelelő mértékben vizet kb: 2 - 2.5 liter).

Figyelem: a torna gyakorlása nem helyettesíti a hagyományos orvosi kezelést! Kérjük, hogy a kezelőorvosa által rendelt gyógyszerek szedését  csak saját felelőségére mellőzze! Javasoljuk, hogy amennyiben Ön gyógyszeres kezelésben vagy egyéb más terápiás kezelésben részesül és az adott betegség állapota a torna végzése folyamán javulást mutat, kérje gyógyszeradagjának korrigálását. pl. vérnyomás, vércukor, idegrendszer, emésztés, asztma, vérkép, stb.

Egészséget mindenkinek legalább 100 évig a "3 - 1 - 2" meridián-gyakorlat segítségével
 

A testünket behálózó energia-vezetékek rendszere kulcsszerepet játszik a gyógyításban illetve az egészség megőrzésében: "bennük kering a Qi és a Vér (életenergia, esszencia), kiegyensúlyozzák a Yint és a Yangot, döntenek életről és halálról, száz betegséget meggyógyítanak". Az alábbiakban egy, ehhez a rendszerhez szorosan kapcsolódó egészségmegőrző és gyógyító gyakorlattal ismerkedünk meg.

Prof. dr. Zhu Zong Xiang kijelentette, hogy mindenkinek lehetősége van az egészséges hosszú életre, ehhez csak egy általa 27 éve kidolgozott egyszerű módszert kell követni. Ez a "3-1-2" meridián gyakorlat. Ma már több, mint hárommillióan végzik ezeket a gyakorlatokat. A módszer a végtelenségig egyszerű, és csupán naponta kétszer 10-15 percet vesz igénybe.

A Gyakorlat rövid leírása

A "3" azt jelenti, hogy nagyon egyszerű módszerrel megkereshető, 3 különböző vezetékpontot (akupunktúrás pontot) kell masszírozni. Ezek a speciális pontok, amelyeknek ingerlését (egyenként 2-3 percig) Zhu professzor ajánlja, a Vab-4-es Hegu (vastagbél vezetéken), Szb-6-os Neiguan (szívburok vezetéken) és a Gy-36-os Zusanli (gyomor vezetéken) találhatók.
A három pont különlegessége abban van, hogy velük az egész testre lehet hatni:

A Hegu a Vastagbél vezeték legfontosabb pontja. A vezeték a mutatóujjtól a fejre halad, így a pont masszírozásával a kar és a fej betegségeit lehet kezelni, olyanokat, mint az ízületi panaszok, vállmerevség, torokfájás, pajzsmirigy-gyulladás, fogfájás vagy fejfájás
A Neiguan a Szívburok Vezetéken van. A vezeték közvetlen összeköttetésben áll a szívvel illetve áthalad a tüdőn, így ennek a pontnak a masszázsa segít olyan szív- és tüdőbetegségeknél, mint a koszorúér-betegség vagy az asztma (illetve ez a pont általános símaizom-lazító pont).
A Zusanli a lábszáron, a Gyomor vezetéken van. Ez a vezeték a fejről fut le a lábra, ezért nem csak emésztési panaszokat kezelhetünk a pont masszírozásával, hanem olyanokat is, mint a láz, fejfájás, fogfájás, mentális zavarok, asztma, magas vérnyomás, keringési zavarok, ízületi panaszok, szédülés, szívdobogás, urológiai betegségek. A Zusanli pontot Kínában a "Hosszú élet pontja"-ként is számontartják.

 

Vastagbél-4-es Hegu,

A Vab-4-es Hegu, "találkozás völgye" pontot úgy találjuk meg, hogy szétnyitjuk a hüvelyk és mutatóujjunkat, és ennek a redőjébe a másik kezünk hüvelykujját beillesztjük úgy, hogy az első ujjperc illeszkedjen a redőbe.

Hüvelykujjunk hegyével megnyomjuk azt a pontot, amit így elérünk. Ezzel egy kellemetlenül kellemes érzést váltunk ki, amely végigszalad az egész karunkon. A Vab-4-est aszpirinpontnak is mondják, mivel általános fájdalomcsillapító.

 

 


Szivburok-6-os Neiguan,

A Szb-6-os Neiguan, "belső átjáró" pontot úgy találjuk meg, ha a kézfejünket csuklóban visszahajtjuk, és az ellenkező kezünk három nagy ujját (mutató, középső, gyűrűs) beillesztjük a hajlatba, és a hüvelykujjunkkal megkeressük a kéz belső felületének közepén húzódó két ínhüvelyünket, ezek közé benyúlva találjuk meg a Szb-6-os akupunktúrás pontot.


      
 

Gyomor-36-os Zusanli

 

A Gy-36-os Zusanli, "három lábi li" pont helye: a térdkalács külső alsó gödréhez illesztjük négy ujjunkat, és a sípcsontunk külső élétől 1 cm-re kifelé találjuk meg. Vagy: hüvelyk- és mutatóujjunkkal átfogjuk a térdkalácsot, és ahova egy egyenesen kinyújtott mutatóujj ér, ott van a pont.

 

  



Az "1"-es azt jelenti, hogy naponta 4-5 percen keresztül hasi légzést végzünk. Nagyon fontos, hogy eközben a mellkas ne mozogjon, koncentráljunk a köldök alatti területre. Egy perc alatt kb. négy be- és kilégzést végezzünk. Minél jobban megfeszül a hasfal, annál hatékonyabb a gyakorlat. Az összes fő meridián (Vese, Gyomor, Lép, Máj) a hasunkon keresztül húzódik, és a hasi légzéssel energetikailag aktivizálódik. A Vese vezeték hordozza a veleszületett energiáinkat, a Lép és Gyomor pedig a szerzett, születés utániakat.
A hasi légzés növeli a máj aktivitását, gyógyítja az álmatlanságot, magas vérnyomást, a máj és az epe betegségeit, gyomorfekélyt, nyugtat, gyógyítja a cukorbetegséget, a gyomorbántalmakat
.

A "2"-es egy egyszerű, teletalpon végzett guggolás és felállás kombinációs gyakorlata. Nyitott tenyerünket magunk előtt tartva 4-5 percen keresztül, legalább 30 guggolást végezzünk.
A fizikai gyakorlat során megerősödik, helyreáll a Qi és Vér áramlása, így szinte kimossa szervezetből a különböző ártó tényezőket, mint pl. a Hideg, kórokozók, rákos sejtek stb.
A mozgással gyógyíthatók olyan betegségek, mint a magas vérnyomás, koszorúér betegség, cukorbetegség, asztma, szélhűdés szövődményei, álmatlanság, ízületi gyulladás, megfázás, székrekedés, emésztő- és hormonrendszeri panaszok.
A legmegfelelőbb mozgás a guggolás, bár az egyénnek megfelelően más mozgásfajta is alkalmazható.

Fontos, hogy a pulzus ne emelkedjen 120 fölé, a gyakorlatok végére ne kelljen lihegni, lehetőleg ne is izzadjunk meg.


A meridián-gyakorlat aktív gyógymód. Ez azt jelenti, hogy mindenki saját maga aktívan tesz az egészsége érdekében, legyen szó akár (ön) gyógyításról, akár egészségfenntartásról, megelőzésről.

 


Igaz ugyan, hogy a gyakorlatot minden nap el kell végezni, de ennyit igazán dolgozhat mindenki az egészséges, hosszú életért. Ez a módszer teljesen ingyenes,  nincs káros mellékhatása.


A 3-1-2 gyakorlat nem időszaki hatással bír, hanem a meridiánok harmonikus működésén alapszik, kiegyensúlyozza a Yint és a Yangot, hogy végleges gyógyulást érjünk el.


Mindenképpen fontos a 3-1-2 meridián gyakorlattal kapcsolatban, hogy folyamatosan, nap mint nap végezni kell, hogy a hatása hosszú távon érvényesülhessen.


Mindenki a saját egészségi állapotához, a gyógyítandó betegséghez igazíthatja a 3-1-2 gyakorlatot, hogy a leghatásosabban végezhesse. A gyakorlatok közül arra az összetevőre kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni, amelyik a leginkább hat az adott betegségre. 


A 3-1-2 gyakorlatot lehetőleg meleg helyen végezzük. A meridiánok működését kedvezően befolyásolja a gyakorlaton kívül a helyes táplálkozás!


Ne feledd! Ne csak olvasd, csi-náld is!

Jó gyakorlást!

 

Kérlek írd meg tapasztalataidat!




Comments